2011-05-17

-God morgon-

Idag har jag en rätt lugn morgon eftersom sambon har åkt till jobbet och jag börjar kl 8 idag eftersom vi ska ha möte hela dagen, så jag passar på att bjuda på ett frukostrecept och en härlig frukost bild.


Idag blev det bovetegröt förstärkt med linfrön till frukost med granatäpple och en skvätt mjölk, ett stort glass vatten och en stor kopp te med en skvätt mjölk och för att få lite kolhydrater i mig så blev det en liten sallad med (har den senaste tiden märkt att jag är trött och hängig, så nu får det bli sallad till alla målen och mycket mer vatten än innan för att se om det kan lösa problemet.)
På jobbet kommer jag fylla på med en GI macka med makrill också.

BOVETEGRÖT 
(Passar i alla 3 faserna)
1 port

½ dl boveteflingor
1½ dl vatten
Lite salt

Mät upp alla ingredienser i en kastrull (jag tillsätter även 1 msk linfrö för att få lite mer fibrer.)
Låt koka upp och skjuda i ca 4 minuter. Rör om då och då så det inte bränner fast.
Servera med mjölk och ev någon frukt eller bara kanel. 
(Granatäpple är super dunder gott till, men det är ju en rätt dyr historia, jag gav 22 kronor för 1 äpple. Men man kan una sig det ibland)

Inga kommentarer: