2011-05-22

-Underbar helg-

Denna helgen har verkligen varit helt underbar, med massa sol, en tur på stan med bästa vännen och massa mys med underbara lilla systerdottern...

Helgen började med att jag och min underbara man (som vägrar vara med på kort på bloggen) och jag firade "sockerkärlek". Tänk 6 år tillsammans och fortfarande älskar jag honom precis lika mycket som när vi träffades.
Sockerkärlek var det min fina svärmor som kom på, eftersom man firar sockerbröllop när man varit gifta i 6 år så gratulerade hon oss på sockerkärleksdagen... riktigt underbart ord tycker jag...

Helgen fortsatte med att bästa vännen Helene kom till stan för vi skulle gå en runda och shopa, men det blev att vi fikade med svärmor och hennes vän Babbe,

      
 Babbe, svärmor (under jacken för att hon skulle kunna se skärmen på telefonen), och så bästaste Helene

Efter fikastunden så gick jag och Helene hem för att vi skulle köra och handla på Maxi, sen for vi hem och grillade lite ihop innan jag skulle köra hem henne till Jämjö och hämta min fina systerdotter hemma hos min mamma och pappa. 
Där hemma var min lilla farbror och hans underbara fru, så då fick man sig en pratstund med dom som man tyvärr inte träffar så ofta =(

Eftersom det var så sent när vi kom hem, Wilma och jag så var det läggdax nästa på en gång, men lilla kakan var så pigg så det tog sin lilla tid, men tillslut (runt kl. 9) så lämnade jag henne vaken i sin säng i sovrummet och gick ut och plockade lite, sen när jag en stund senare tittade in så sov hon så gott...
Så du blev det en stund framför TV för min och sambon. 
Men vi var båda så trötta så vi la oss tidigt...

Söndagen började redan kl. 6 med välling till Wilma, hon somnade om en stund till men sen kom vi upp vid 8 tiden... Då blev det fölrst frukost, sen tog vi oss en tur till Cityhallen för att handla lite korv med bröd till lunch. På vägen hem så stande vi och tittade på och matade ankorna och en svan... Wilma blev helt skogstokig och vägrade gå därifrån, men jag tyckte att 30 minuter kunde vara nog =).

 
 Inte så bra bilder för jag tog dom med mobilen för jag glömde ju såklart kameran.

När vi kom hem så han vi med lite bus:
 Kittlas så vi kiknar av skratt, både jag och Wilma.
 
 
"Nu tar jag dig" säger moster och Wilma springer iväg och skrattar.

Vi han även med en tur till lekplatsen här i området och där träffade vi två andra barn, en liten Ebba och en liten Gustav. Wilma lekte så fint och jag fick en pratstund med dom trevliga mammorna...
 På väg till lekplatsen med lilla spannen i handen... (skulle absolut bära den själv)
 
  ... hittar vi lite blommor i gräset!
Leka i sandlådan var verkligen roligt, moster gör sandkakor som Wilma tar sönder och sen håller fram spannen för att moster ska göra en ny!
 Rida på lejonet var inte det lättaste, rumpan liksom halkade av.
 Men att gunga var lättare, och absolut populärast...=)

Vi hann med massa mys också, fick ett så fint kort på Wilma och "morbror" när dom ligger i soffan och tittar på "i drömmarnas trägård" men Roy ville inte vara med på bloggen så tyvärr får det inte vara med.
Men nu är det i alla fall slut på helgen snart, jag sitter och väntar på att min kära man ska komma hem så vi kan se sesångsavslutingen av supernatural, sen får det bli sängen, för imorgon är det dags att jobba igen, fast jag har taig lite komp på morgonen för jag ska följa med Wilma till förskolan och se hur hon har det där...=)

3 kommentarer:

Ida sa...

Låter riktigt härligt :)

Fia sa...

Underbart. Så skönt att hon trivs hos alla man lämnar henne till :) Lätt unge att ha och göra med det där :) ♥

Mamma sa...

<3 Detta barn <3... älskad av oss alla.
Fina och goa kort./ Puss Mamma