2011-11-06

-SÖNDAGSMYS-

Då var det söndag igen, fasen vad helgen rullar förbi snabbt, och nu är vi ju redan inne i november och om ett par veckor är det 1:a advent... jisses...
Men än är vi ju inte där utan nu är vi här!!
Jag har haft sötaste systerdottern hos mig mellan lördag och söndag och vi har haft det så mysigt även om kakan har fått för sig att moster är något sorts monster som hon inte alls tycker om. När Syrran kom på lördags morgonen och skulle lämna henne så skrek hon och ville inte komma till moster alls. Men efter en stund så gick det och vi gav oss iväg för att fika på stan med svärmor, Babbe och Andrea... 
Wilma valde själv vad hon ville ha att fika på och åt både upp sin ostfralla och halva pajen (hon fick dela med sin moster...!)
Efter det gick vi hem till Saltö igen för att sedan hoppa in i bilen och fara till svågern och svägerskan i Mörrum... Wilma var glad och nöjd hela bilturen till Karlshamn där vi stannade för att handla mat som vi skulle bjuda på, där somnade hon i kundvagnen. 
Väl hemma hos svågern och svägerskan så tog det en liten stund innan det alls ens gick att titta på dom nya människorna, men efter en stunds vila i morbrors famn och med god mat i magen (Vi bjöd på falsk planka) och Pippi Långstrump i DVD:n så kunde man minsann märka att det fanns en liten 1½ åring med i sällskapet... det lektes och flamsades runt och Wilma blev snabbt bästa kompis med svägerskan Ida och hon lekte hela kvällen med henne. Efter lite tårtätande och kvällsmat så gav vi oss åter hemåt mot karlskrona där vi blev överraskade av att mamma och pappa stod utanför dörren och ville hälsa på, så det blev en stunds mysande med dom och pratande innan Wimlan somnade vid 10 tiden. Då var moster så trött och jag stupade i säng och vaknade först vid halv 9 av att Wilma låg och pratade med sin goseapa.
Inte skulle trollungen komma upp inte, hon ropade bara efter mamma... men det gick tillslut och sen spenderades hela dagen fram till mamman kom för att hämta henne framför TV:n med att titta på Pippi, Emil och så Pippi igen, en riktigt lat söndag med andra ord... 

Trött är man fortfarande och jag har just satt i mig en pommestallrik... långt ifrån LCHF, men jag har inte dåligt samvete, för det var så gott att jag nära på svimmade... nu ska jag fortsätta kvällen framför TV:n och titta på serier innan det är dags att sova...

Lite Bilder:



 



1 kommentar:

Ida sa...

Så himla skoj var det :) Kändes även kul att få besök VÅR lägenhet nu :D