2011-12-29

-DÅLIGT BLOGGANDE-

Ni ska veta att jag har riktigt dåligt samvete för att jag bloggar så sällan, har bara inte hunnit med det alls, först gick jag och blev sjuk en vecka och sen har jag varit en vecka på Gran Canaria med min fina familj, och så har det varit jul och nu är det nyårsafton på lördag... Göta Petter jag vet inte vart tiden tar vägen, man ska hinna med så mycket! Jobba, ta hand om hemmet, träna, äta nyttigt och sunt, handla allt det där nyttiga och sunda och även massa skit och skräpmat till sambon som inte ens kan stava till att vara nyttig... detta medför att man själv råkar få i sig lite onyttigt skit emellanåt... *suck* 
Sen ska man träffa sina fina vänner, kanske läsa lite härliga matbloggar och se någon bra film eller serie med sin älskling, hinna med att träffa underbaraste systerdottern (vilket blir allt mer sällan, mosters stora sorg i livet) och läsa en bok är ju aldrig fel... jag vet inte när man ska hinna blogga? Eller för den delen, när ska man hinna leva? är det dom där stunderna mellan allt som man måste/borde/ska/vill/behöver osv göra?
Jag lever mest dom stunderna jag får träffa mina finna vänner vilket vi har börjat få till i form av en härlig fika en gång i veckan, dom stunderna är underbara, och så klart stunderna med min lilla systerdotter... 
Igår var hon här hos oss en stund för hennes mamma tatuerade in hennes namn på sin arm. Då kramar hon mig sådär hårt som hon brukar krama sin mamma och så säger hon "moster Nanna, moster Nanna" kan säga att moster Nanna kramade sin kaka hårt tillbaka och viskade "Wilma, Wilma" och så har moster Nanna levt på den stunden hela denna dagen och förmodligen ett par kommande dagar, det är ett sånt där tillfälle som man kan plocka fram en regnig dag och få lite solsken...


Imorgon ska jag försöka bjuda er på lite härliga semesterbilder från Gran Canaria

1 kommentar:

Ida sa...

härligt att du bloggar igen. har saknat dig! inte bara här men irl oxå :)