2011-03-05

-Lördag, härliga lördag-

Ja som jag skrev i det tidigare inlägget så har det ju varit en alldeles underbart härlig dag med sol och värme... Jag ägnade eftermiddagen åt att gå en lång promenad i Lyckeby med härliga kollegan Sarah, det var verkligen uppfriskande och skönt, och med det och gårdagens promenad så var man äntligen igång med motionen. Nu gäller det att stå i om jag ska nå min planerade vikt till i sommar, men det ska inte vara några problem, denna veckan har jag ju kört en kanondiet som egentligen ska pågå i två veckor, men den är så enformig och innerhåller mycket gurka och tomat som jag från början inte är så förtjust i, så nu hoppar jag på en 30 dagars lång rivstart med GI... inga kolhydrater, minimalt med frukt, absolut inga sötsaker men massa promenader... Med detta hoppas jag komma, kanske inte till min tänkta målvikt men en bra bit på väg sen får det bli lite mera kolhydrater men fortfarande inget sött, det enda som jag kommer ge mig själv tillåtelse till är 2 rutor mörkchoklad när det verkligen kniper och möjligen lite popcorn på helgen... Känner mig 100% taggad och mår redan efter 1 veckas dietande kanonbra, känner mig piggare, gladare och har mycket mer energi... det är en skön känsla. 
Att leva på snabba kolhydrater, godis och kakor är absolut inget väg att gå... 

Kvällen har ägnats åt att få ihop en veckas matlista, vilket inte är det lättast, det ska vara frukost som alltid består av ägg, vilket kan bli trist, men ägg är gott så man står nog ut, till det bör det vara bacon, skinka eller något annat proteinrikt, får se hur det går att lösa när man börjar jobba kl 7 på morgonen, är ju inte så kul att stå och steka bacon kl 6 på morgonen, men men, det ger sig. Middagen ska passa att ta med till lunch på jobbet nästa dag och mellanmålet ska vara lätt och snabbt att fixa... det kommer bli en hel del tid som spenderas i köket... men där trivs man ju så det kommer nog inte vara några problem.
Det där med frukt är lite trist eftersom jag just skaffat en juicepress (Råsaftcentrifug):


Jag fick låna av lilla mamma för den stod bara och samlade damm hemma hos henne, vilket jag inte kan fatta, denna uppfinning är så underbar att man nästan får hjärtslag... det första jag provade att pressa härrom dagen var några halvtrista päron, det var så gott att både jag och min älskling inte visste vart vi skulle ta vägen. I morsen innan jag gick promenaden pressade jag apelsin och persilja som jag hade läst skulle vara underbart gott, det var kanske inte underbart gott, men det var helt klart något som kommer pressas igen. I kväll är det detta som dricks:


Denna lilla goding är inget mindre än 1 ½ paket vindruvor.
I min värld slår detta all form av godis och kakor. 
Färskpressat är vägen att gå...

För övrigt har jag fått ett idiotisk, j***a parkeringsböter idag på 300 kronor... ska fan aldrig mera chans på att parkera 5 minuter på fel plats... tänkte ju att det inte jobbade några parkeringsvakter idag, men då kör en jäkla polisbil förbi... men men, det är mitt eget fel och det är bara att hosta upp pengarna... annars är det rätt drygt nu, min älskling sitter vid sin dator och spelar sitt rymdspel, och jag, ja jag tänkte koppla ner nu och sätta på en film, vet bara inte vilken, men här finns några 1000 och välja på så det ska nog lösa sig, och så ska jag njuta av vindruvsjuicen som är kvar...


Inga kommentarer: