2011-03-14

-Dåligt med uppdaterandet-

Oj Vad tiden går fort... jag hinner inte med allt som jag vill göra... man vill ju båda hinna med att laga mat, surfa lite allmänt på nätet, titta lite på TV, ut och gå varje dag, umgås med älsklingen och så klart blogga... men jobbet tar massor med tid och att läsa in sig om GI som numera ska bli min livstil! Jag trivs mycket bra med GI metoden och håller på att läsa in mig så mycket jag bara kan. Det som tar tid nu är att komponera ihop bra vekomenyer som håller sig inom den tänkta mängden kolhydrater som ska intagas under en dag och samtidigt ska det vara komponerat så att kroppen kan ta till sig mesta möjliga energi och förbränna så mycket som möjligt och samtidigt plocka bort sötsuget. Det sistnämnda är ju mitt STORA problem i livet, men det har än så länge fungerat bra, jag har inte ätit något söt på 2 ½ vecka bara lite mörk choklad. Men det är ju inom ramen för vad Rivstarten tilllåter. Men det känns fortfarande lite jobbigt att inte äta sötsaker, men med all information man samlar på sig så inser man att det verkligen inte är något bra att äta det alls...
Mitt mål är att ta mig igenom dessa 4 veckor av rivstarten som jag har kvar sen ska jag unna mig en sådan här otto-strut:

Det är inte så att jag längtar tills jag kan få sätta tänderna i den, inte alls, men det ska bli gott =) tror jag, man vet ju inte hur det smakar med något söt efter 6 veckor utan!

Just nu lever jag efter denna jättebraiga boken:


Skulle kunna säga att det är min matbibel... Har även några andra GI böcker som ska läsas, så ni kanske förstår att jag inte hinner med att uppdatera så mycket här... Men imorgon slutar jag kl 13.00 så jag ska försöka dela med mig av ett GI recept på en chokladkaka som jag gjorde i helgen.

1 kommentar:

Mamma sa...

Tog du inte lite kort på Wilma i helgen...och inte har du skrivit något hur ni hade det...
Uppdatering om snorpan tack!!!!
Puss och kram/ din Mamma.