2012-01-30

-EN FÖRKYLD MÅNDAG-

Ja, då var det måndag igen och min eländiga förkylning har fortfarande inte släppt... Men jag har i alla fall jobbat idag, slutade kl 13 och det var behövligt kan jag säga. Så jag åkte en snabb runda till Bibblan för barnen på jobbet har tjatat om att vi ska lyssna på Pippi Långstrump på vilan och det vill man ju att dom ska få göra, så en gäng ljudböcker följde med hem och dessutom ett gäng pedagogisa böcker som jag ska använda mig av, lite om matte för små barn i förskolan och några om rörelser och utelek... 

Nu är middagen i magen och jag sitter här och ska titta på en film tänkte jag, för min älskling sitter framför datorn och tittar på någon tävling som vanligt!

Jag bjuder på några härliga bilder från helgens bak med min lilla ögonsten Wilma.
Hennes mamma och pappa var på miniweekend så Wilmisen fick sova hos sin sjuka moster och morbror, dessutom var lilla änglen också sjuk, så helgen ägnades åt att baka muffins och att titta på massa Astrid Lindgren filmer... 

 Wilma tyckte det var jätte roligt att baka och hon var så duktig på att hjälpa till!
Och att smaka måste man ju göra... på allt! Men mjölkchokladen var helt klart populärast både hos Wilma och hennes morbror =)
Jag glömde att ta kort på dom färdiga muffinsen, men dom var gudagoda kan jag bara säga...
Men här kommer i alla fall receptet:

MJÖLKCHOKLADMUFFINS

125 gram smör
2 dl socker
2 ägg
1 ½ dl mjölk
4 ½ dl vetemjöl
2 tsk bakpulver
100 g mjölkchoklad
 
Blanda smör och socker och rör sedan i äggen, ett åt gången. 
Blanda ner övriga ingredienser och häll smeten i muffinsformar. 
Grädda på 175 grader i cirka 20 minuter.

1 kommentar:

Ida sa...

Hon är verkligen speciell :)