2012-01-06

-GRAN CANARIA-

Tänkte jag skulle bjuda på några bilder från semstern som jag var på med min familj innan jul!
Vi hade verkligen en helt underbar resa som dock började med att flyggrädda jag skulle flyga för första gången och detta resulterade i ett nervöst samanbrott 30 minuter innan vi skulle flygga. Jag kunde bara inte stoppa tårarna från att komma, jag ville verkligen inte alls resa just då, ville bara vara hemma. Men resan gick bra ditt och jag kunde ha en skön vecka utan att ens oroa mig för hemresan eftersom allt hade gått bra...

Den 17 deceber åkte jag, Roy, mamma, pappa, Fia, Ola och Wilma upp till växjö för att klockan 14.00 stigga på planet och flyga till ett varm och soligt Gran Canaria:

Jag och älsklingen sitter och äter frukost innan vi checkar in...
Mamma och Wilma hittade en hylla där dom sålde pippigossedjur, och Wilma ville ha både herr Nilsson och Lilla gubben. Så Morfar var köpte en Herr Nilsson och han fick minsann åka på semester...=)




Utsikt från flygplans fönstret...
Nu har jag samlat mig lite och kan faktiskt njuta, den första timmen var jag galet darrig och rädd...
Chips???... Vi skulle ju ha en öl  =)
Wilma var jätte duktig, det vara bara när vi landade som hon var ledsen för det gjorde ont i öronen...

Vi landade på Gran Canaria vi lite efter 7 på kvällen och då hade vi den långa bussresan framför oss till hotellet. Så vid hotellet var vi inte förens strax innan kl. 21 och då var alla så trötta att vi nästan dog, så det vara bara att lägga sig och sova...


 

 
 

   

 

    


 


 

Det vara lite blandade bilder från semestern. Vi gjorde så mycket så det går inte att visa allt. Vi har på stranden och hade det mysigt, vi har på stan och shopade, vi tog en tur med glasbottenbåtrana och åkte till Port Mouyan, och det vara helt underbar liten fiskby. Vi solade och badade i massor och njöt för fult. men Roy och jag gjorde något som  verkligen var det bästa med hela resan.
Vi åkte rätt ut i Atlanten och tittade på vilda delfiner:





Hemresan var mindre rolig. Kl 4.25 på julaftons morgon blir vi hamtade på hotellet för att bli körda till flyglatsen, vi skulle lyfta kl 8.00 jag vara helt lugn och tänkte att detta är ju ingenting... Men så fel, hela rsan fick vi sitta fastspändfa mer eller mindre, det vara jätte mycket turbulens så lampor blinkade och planet skakade... men även denna flygningen överlevde jag...

Försöker se på filmen och slappna av...

Detta var vad jag hade denna gången att bjuda på.




1 kommentar:

Ida sa...

Vilka härliga bilder! :D