2012-01-13

-NY SERIE-

För ett tag sedan hittade jag av en tillfällighet en ny serie som jag kände kunde passade mig som handen i handsken... och om den gjorde!!!
"American horror story" heter den och är en rysarserie:

 
Den är inte så otäck så man får mardrömmar, men det kommer krypande och man kan inte sluta titta på den... Det är svårt att hänga med i den, men man fattar ändå, eller anar vad som är rätt, fast sen kan det lika snabbt ändras. I varje avsnitt får man en ny insyn i historiens verklighet, en verklighet som kretsar runt ett hus: "murder house" och det kan jag lova att det huset är ett mordlystet hus. 

 
Inledningen är helt jäklar ljuvlig och jag kan se den om och om igen, det är en sån där inledning som dom verkligen har lyckats med, det ÄR liksom den inledningen som SKA vara till den serien (som true blood inledningen)


Flera bra skådespelare är det också.


Just nu är jag på avsnitt 7 och känner att jag börjar få lite lätt ångest över att säsongen snart är slut, jag har 6 avsnitt kvar att se och det lär jag göra i helgen... 

1 kommentar:

Ida sa...

Den verkar ju kanon :)