2012-03-06

-CIRKELFYS-

Idag har jag varit på ett gymmix pass - nämligen cirkelfys... Jag och min äldsta underbara vän Vanja har nu bestämt oss för att det är dax att öka på med något mer än promenader runt Karlskrona. Så idag var dagen då vi äntrade Sparresalen för att testa cirkelfys...
Oj oj oj, hur kul var inte detta, jag kan bara säga att jag är fast, skulle kunna gå på ett pass imorgon med, men tyvärr har dom bara detta passet på tisdagarna... 
60 minuter intensiv träning passade mig utmärkt såhär på tisdagen =)
Det började med en uppvärming som var bland det roligaste jag har varit med om... alltså inte själva uppvärmingen utan att "se" mig själv så och försöka följa med i dom koordinerade jäkla rörelserna... jag som saknar koordination helt och hållet, detta var den överlägset största skrattfest jag varit på, både jag och Vanja nära på dog av skratt, men hon var klart bättre koordinerad än lilla mig. Detta kommer vara ett problem för mig framöver, jag kommer inte reda ut det alls... men men, bara man är glad och rör på sig så spelar det andra mindre roll tycker i alla fall jag!
Efter uppvärmingen så delade vi in oss i grupper och cirkulerade på 9 olika stationer, i tre varv... herre min Jesus kan jag bara säga, detta vara kanonjobbigt, men roligt som bara sjutsiken...=) 
Och tänk att detta är grattis för oss som är anställda i kommunen! 


Så Vanja och jag kör vidare med att testa ett gympapass på torsdag!  
Jag tror att jag skulle vilja testa alla pass en gång för att se vilka man gillar bäst!

--------

Men nu ska jag krypa ner i min säng och läsa lite innan det är dags att sova. 
Imorgon ringer klockan vid 5, för jag börjar 6.15... weeeee 
Men eftermiddagen ska ägnas åt två av mina bästa vänner och deras två underbara döttrar ute på Stumholmen i solskenet, så jag hoppas verkligen det blir sol imorgon...


Inga kommentarer: