2011-02-05

-Ur barnmun-

Detta hände för många år sedan nör jag fortfarande gick i skolan och då hade min praktik på en sexårsverksamhet:

Jag satt och pusslande med en av pojkarna som varje dag pusslade samma pussel, nämligen detta:



Han sitter länge och studerar bitarna denna dagen och säger plötsligt : "Fröken den har nog ätit potatismos", han pekar på den andra bilden uppifrån, den där man ser organen, han tycker att den gula tarmen längst ner ser ut som potatismos... Till saken hör också att han frågade varje morgon när han kom i dom 6 veckorna jag var där om det var potatismos till middag idag, en gång var det det på dom veckorna och jag tror aldrig jag har sett ett barn äta så mycket potatismos i hela mitt liv, tror inte jag kommer att få se det häller... så då är det klart att man kan ta fel på en liten ysel tarm och potatismos när man tycker sååå mycket om det...
Såatte, så kan man med se det!

KRAM 
ANNA

1 kommentar:

Ida sa...

Kan jag fråga hur du får det sådär snyggt med text under bilderna som du har, där i inlägget tex med fotona på din lilla kaka ;) Kan ju aldrig få till min blogg som jag vill ha det :P