2011-05-04

-Lite av allt-


Här är det gott om dåliga uppdateringar som vanligt, men nu har jag en av dom bästa ursäkterna man kan ha.... eller något!!! 
Min lilla älskade dator är hos farbror doktorn för att lagas då fläkten har fått fnatt. Så allt jag har att tillgå är min sambos lika kassa dator som han för övrigt snor åt sig själv hela tiden, nu fick jag tjata i 1 timme för att få sitta här en längre stund än 2 minuter!!
Super jobbigt är det att vara utan dator, men så mycket annat man få gjort. Har hunnit med att rensa bland alla mina GI recept, kommit igång grymt med träningen och idag medans jag väntade på att få sitta här nu så hann jag rensa skafferiet och få undan disken, det är inte illa må jag säga. Ja jag har ju hunnit med att fixa till min GI musli så jag har något till frukost imorgon (recept på denna goda GI musli kommer att komma inom kort, jag  får bara inte fram bilderna här på denna datorn.)

Annars knalla livet på som vanligt här, man jobbar för det mesta och så tränar jag ju varje dag och det funkar bra med GI ätandet... är dock fruktansvärt dyrt att äta enligt alla dessa GI recept, så jag har fått skapa mig en egen variant. Vågen pekar för det mesta neråt även midjemåttet, dock inte i på söndagens invägning då jag hade gått upp 1 kilo och ökat 1 cm i midjan. Pga detta var hela söndagen mer eller mindre förstörd, ja faktiskt hela denna veckan... men inser idag efter att ha varit uppsvälld som en ballong hela dagen att ökningen förmodligen beror på att jag har röda veckan, så vi får se på söndag hur det ser ut, fast jag har inga planer på att ge upp, även om det skulle vara skönt i bland att bara vräka i sig en hel tallrik pasta (som jag älskar) men så inser jag lika snabbt som tanken kommer över mig att det inte är bra för mig (egentligen inte för någon) och så finns det så mycket annat super gott att tillgå så jag lider verkligen ingen nöd. 
På tal om röda veckan så förklarar det även min otroliga sug efter mörk choklad som jag har känt hela veckan... otroligt vad det är jobbigt att vara kvinna ibland, jag är ju dessutom inte van att det är så här, då jag har P-piller som förhindrar mina blödningar (förklaring till att jag inte ens tog in det i beräkningen) men men.

Hoppas i alla fall att min dator få komma hem snart (och att det inte kostar en förmögen het, vilket det kan göra om dom på servisen anser att felet inte är garantiberättigat utan att det är mitt fel...suck och pust!)

men men, nu ska jag passa på att hinna med ett par andra saker med innan sambon kräver tillbaka sin dator. Ska även skriva in ett recept i ett nytt inlägg som jag har lovet min svägerska

Inga kommentarer: